Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

DinStue ApS

Rugvænget 13B

4100 Ringsted

CVR-nr.: 41723068

Telefon: 71617363

E-mail: hej@dinstue.dk 

Priser

Hos DinStue tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Betaling

DinStue modtager betaling med Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, og Mastercard. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er angivet i DKK og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Gavekort eller tilgodebeviser kan dog bruges som generel betaling og kan snildt kombineres med andre rabatter/kampagner.
Gavekort udstedt af DinStue, har en varighed af 90 dage!

Levering

Vi leverer til hele Danmark med egne fragtmænd.

Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen. Vi leverer ikke til udlandet eller til Færøerne og Grønland.

Der leveres varer alle ugens hverdage. Vi bestræber os på at levere din vare inde for 1-7 hverdage efter bestillingen, hvis vare haves på lager.

Alle leveringer er kantstensleveringer.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen.

Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. DinStue vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang og du står for at sende reklamationen tilbage til Rugvænget 13B Ringsted 4100.

For at reklamere sendes ordrenummer samt billeddokumentation og beskrivelse af fejl/mangel til DinStue på hej@dinstue.dk .

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes varen til:

DinStue ApS

Rugvænget 13B

4100 Ringsted

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav eller pakker sendt uden omdeling.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind i original emballage. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores fortrydelsesformular.

Efter oplysning af reklamation, er det strengt forbudt at gøre yderligere brug af varer, da det anses som yderligere slidtage og kan derfor udløse en værdi forringelse som køber skal afregne for.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr., så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.

Perioden regnes fra den dag, hvor du;

  • Modtager ordren.
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
  • Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
  • Får den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet, og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på hej@dinstue.dk . I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte returseddel og sende varen til:

DinStue ApS

Rugvænget 13B

4100 Ringsted

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
  • Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
  • Varer, hvor plomberingen er brudt.
  • Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
  • Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
  • Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
  • Aftaler indgået på offentlig auktion.
  • Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Alle annulleringer på special/bestillingsvarer kan kun annulleres mod et gebyr på 25% af den samlede faktura pris.

Alle OUTLET varer som købes, kan ikke returneres, da det er "defekte" varer.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores fortrydelsesformular.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet, udover det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet af returneringen.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Ejendomsforbehold

Sælger forbeholder sig sin ejendomsret til det solgte indtil fuldkommen betaling har fundet sted.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder) uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.

Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Samtykke til reklamerelateret henvendelser.

Ved accept af handelsbetingelser, gives der derved også accept til at blive kontaktet med henblik på salg eller anden relevant gerning!

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for DinStue. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder

Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, bedes du sende en mail til hej@dinstue.dk 

Hvis det ikke lykkes for os at finde en tilfredsstillende løsning, har du mulighed for at klage til Center for Klageløsning/Forbrugerklagenævnet via Nævnenes Hus’ online klageportal.

Gå direkte til Nævnenes Hus.

Du kan læse mere om dine muligheder for at klage på www.forbrug.dk.

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.